Ppolska.starec← UrzadnikВойти

I SA/Łd 1521/08

Административные суды2009-09-10
Номер дела
I SA/Łd 1521/08
Суд
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi
Дата решения
2009-09-10
Тип
Postanowienie WSA w Łodzi

Судьи

Cezary Koziński

Резолютивная часть

Zasądzono zwrot wpisu sądowego

Текст решения

SENTENCJA Dnia 10 września 2009 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I w składzie następującym: Sędzia WSA Cezary Koziński po rozpoznaniu w dniu 10 września 2009 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi A Sp. z o.o. z siedzibą w Ł. na interpretację Ministra Finansów z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług p o s t a n a w i a: zwrócić Dyrektorowi Izby Skarbowej w W. kwotę 100 zł (sto złotych) tytułem nienależnie uiszczonego wpisu od skargi kasacyjnej, zaksięgowanego w dniu [...] pod pozycją [...]. UZASADNIENIE Wyrokiem z dnia 25 marca 2009 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi uchylił interpretację Ministra Finansów z dnia [...], Nr [...] oraz orzekł o kosztach postępowania. W dniu 22 maja 2009 roku Dyrektor Izby Skarbowej w W. działając z upoważnienia Ministra Finansów uiścił wpis od skargi kasacyjnej w wysokości 100 zł. Skarga kasacyjna w niniejszej sprawie nie została wniesiona do Sądu. Wojewódzki Sąd Administracyjny zważył, co następuje: W myśl art. 225 p.p.s.a. opłatę prawomocnie uchyloną w całości lub w części postanowieniem sądu oraz różnicę między kosztami pobranymi a kosztami należnymi, a także pozostałość zaliczki wpłaconej na pokrycie wydatków zwraca się stronie z urzędu na jej koszt. Z treści przywołanego przepisu wynika, iż zwrot nienależnych kosztów (zarówno z tytułu opłat sądowych, jak i zwrotu wydatków) następuje z urzędu. Sąd jest zatem zobligowany do wydania stosownego postanowienia w tym przedmiocie. W sprawie niniejszej Dyrektor Izby Skarbowej w W. uiścił wpis od skargi kasacyjnej w wysokości 100 złotych, nie wnosząc jednocześnie skargi kasacyjnej do Sądu. Tym samym należało uznać, iż w/w kwota była nienależna i podlegała zwrotowi. Sąd nie może bowiem pobrać kwoty od czynności, która nie została dokonana. Mając na uwadze art. 225 ustawy p.p.s.a., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, orzekł jak w sentencji. A.K.