I SA/Łd 597/09
Административные суды2009-09-09
Номер дела
I SA/Łd 597/09
Суд
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi
Дата решения
2009-09-09
Тип
Postanowienie WSA w Łodzi
Судьи
Ewa Cisowska-Sakrajda
Резолютивная часть
Odrzucono skargę
Текст решения
SENTENCJA
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ewa Cisowska - Sakrajda po rozpoznaniu w dniu 9 września 2009r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym zapłaconym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego p o s t a n a w i a: odrzucić skargę.
UZASADNIENIE
Skarżący K. P. wniósł skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...]r. Nr [...] w sprawie stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym zapłaconym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego.
Zarządzeniem Przewodniczącego Wydziału I Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 16 lipca 2009r. wezwano skarżącego do uiszczenia wpisu od skargi w wysokości 100 zł w terminie 7 dni, pod rygorem odrzucenia skargi. Zarządzenie to zawierało pouczenie o konsekwencjach nie uiszczenia wpisu od skargi we wskazanej kwocie i terminie. Odpis tego zarządzenia został przesłany stronie skarżącej na adres wskazany w skardze i doręczony w dniu 23 lipca 2009r. (dowód: zwrotne potwierdzenie odbioru). Do dnia dzisiejszego skarżący nie uiścił wpisu.
Wojewódzki Sąd Administracyjny zważył, co następuje:
Stosownie do przepisu art. 230 § 1 i § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.),zwanej dalej ppsa, od skargi pobiera się wpis, zaś według art. 220 § 1 zdanie pierwsze powołanej ustawy sąd nie podejmuje żadnej czynności na skutek pisma, od którego nie zostanie uiszczona należna opłata, zgodnie natomiast ze zdaniem drugim tegoż przepisu oraz § 3 tegoż przepisu w tym przypadku przewodniczący wzywa wnoszącego skargę, aby pod rygorem odrzucenia uiścił opłatę w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia wezwania. Dwa ostatnie przepisy wyznaczają początek i koniec terminu do uiszczenia wpisu, a uchybienie terminu do uiszczenia tego wpisu zachodzi wówczas, gdy wpis nie został wniesiony w ciągu siedmiu dni od dnia doręczenia wezwania.
W analizowanej sprawie, wobec doręczenia skarżącemu w dniu 23 lipca 2009r. wezwania do uiszczenia wpisu sądowego od skargi na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...]r. Nr [...], termin do usunięcia wskazanego braku fiskalnego zaczął swój bieg w dniu 24 lipca 2009r., a zakończył w dniu 30 lipca 2009r. Wpis jednak nie został uiszczony do dnia dzisiejszego.
Nie usunięcie w zakreślonym terminie powyższego braku, skutkuje odrzuceniem skargi. Stosownie bowiem do art. 220 § 3 ppsa skarga, od której pomimo wezwania nie został uiszczony wpis, podlega odrzuceniu przez sąd. Odrzucenie skargi przez sąd jest równoznaczne z odmową rozpatrzenia sprawy i wydania merytorycznego rozstrzygnięcia w sprawie.
Mając powyższe na uwadze, na mocy art. 220 § 3 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, orzeczono jak w postanowieniu.
t.n.